• صفحه اصلی
  • مفاخر روحانیت استان
  • شیوه نگارشی مقالات
  • اهداف جشنواره علامه بلادی
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • English
  • العربی
  • RSS
  • کد خبر : 206تاریخ ثبت : 1400/9/16 10:09:09
    کنگره علمی بلادی نهضت روحانیت بوشهر را احیا کرد نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

    کنگره علمی بلادی نهضت روحانیت بوشهر را احیا کرد

    نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه علما و روحانیون استان حرکت ها و نهضت هایی در طول تاریخ داشته اند، گفت: عظمت روحانیت استان سال ها بود که از یاد رفته بود، اما برگزاری این کنگره هم باعث احیای دوباره این حرکت ها و نهضت ها شد و هم از جهتی، تالیفات علمی روحانیت استان را رونق بخشید.

    آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در نشست اعضای دبیرخانه هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) اظهار داشت: این نهضت علمی پژوهشی که در استان شکل گرفته باعث ارتقای استان در عرصه علم و پژوهش شده است.

    نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه روحانیت استان از دیرباز یک روحانیت دارای دانش و معارف دین، زهد و پارسایی و اخلاق مدار بوده اند گفت: به ویژه این ویژگی ها نزد علمای استان در حوزه نجف و قم مشهور بوده است.

    وی با بیان اینکه علما و روحانیون استان حرکت ها و نهضت هایی در طول تاریخ داشته اند گفت: عظمت روحانیت استان سال ها بود که از یاد رفته بود اما برگزاری این کنگره هم باعث احیای دوباره این حرکت ها و نهضت ها شد و هم از جهتی تالیفات علمی روحانیت استان را رونق بخشید.

    آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه خیلی ها می خواستند تا روحانیت استان بوشهر تجلی پیدا نکند اظهار داشت: در صدر آنها کشور انگلستان قرار دارد که با سیاست های مختلفی می خواست این مبارزات ضد استعماری بزرگان استان در تاریخ محو شود، چنانچه با رئیسعلی دلواری این کار را کرد و عکس او را تا امروز مخفی کرده اند.

    امام جمعه بوشهر با بیان اینکه با بیان اینکه امروز عزت و عظمت روحانیت استان بوشهر را مشاهده می کنیم، گفت: این کنگره تاریخ روحانیت استان بوشهر را احیا کرد و بایستی در سطح بالایی آن را برگزار و ادامه داد.

    وی با بیان اینکه سطح علمی مقالات سال به سال در حال رشد و ارتقا است افزود: شاخص های علمی به هیچ وجه نباید پایین گرفته شود تا تراز علمی کنگره حفظ گردد؛ همه مقالات بایستی در گنجینه این کنگره حفظ و مقالات برتر در قالب چند جلد تدوین و چاپ شود.

    آیت الله صفایی بوشهری همچنین از تهیه و تدوین چند کتاب پیرامون روحانیت استان بوشهر در آینده نیز خبر داد.

     روحانیت استان بوشهر در آینده نیز خبر داد.

    khabar 1400 09 14 2

    khabar 1400 09 14 2

    khabar 1400 09 14 2

    khabar 1400 09 14 2

    khabar 1400 09 14 2

    khabar 1400 09 14 2

    khabar 1400 09 14 2

    khabar 1400 09 14 2

    khabar 1400 09 14 2

    انتهای پیام/

    اخبار مرتبط
      کلمات کلیدی
      ثبت دیدگاه