• صفحه اصلی
  • مفاخر روحانیت استان
  • شیوه نگارشی مقالات
  • اهداف جشنواره علامه بلادی
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • English
  • العربی
  • RSS
  • کد خبر : 179تاریخ ثبت : 1397/7/14 15:20:01
    علامه بلادی روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی را از اسد آبادی الهام گرفت حجت الاسلام جمالی استان بوشهر:

    علامه بلادی روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی را از اسد آبادی الهام گرفت

    مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر خاطرنشان کرد: در کتاب شهرستانی ذکر شده است که علامه سید عبدالله بلادی بوشهری (ره) در سن 12 سالگی روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی را در بندر بوشهر از سید جمال الدین اسد آبادی الهام می گیرد و بلادی به عنوان مجاهد استعمارستیز جنوب ایران تبدیل می شود.

    شصت و ششمین مراسم سالگرد علامه سید عبدالله بلادی بوشهری (ره) 10 مهرماه از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مسجد حاجی بابا کوی بهبهانی منطقه 1 مرکز استان برگزار شد.

    حجت الاسلام یوسف جمالی، مدیریت حوزه علمیه خواهران و امام جمعه موقت بوشهر اشاره کرد: ماه محرم و صفر وسیله رشد معنویت مومنین است.

    امام جمعه موقت بوشهر در ادامه افزود: در اسلام توصیه فراوانی به برگزاری پاسداشت و بزرگداشت مقام علما و روحانیت شده است و آن قدر توصیه شده است که پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) می فرماید «ای اباذر، نشستن در نزد عالم دینی بهتر از یک سال عبادتی است که شبانه روز عبادت کنی و روزه بگیری».

    وی با ابراز اینکه  حتی نگاه به سیمای علمای دینی اجرش به اندازه این است که یک بنده آزاد کنید، گفت: عالم دینی می تواند انسان و جامعه را به سرمقصود و منزلگاه کمال و دین داری برساند.

    حجت الاسلام جمالی استان بوشهر را استانی عالم پرور و عالم دوست خواند و بیان کرد: پاسداست و برگزاری مجالس عزای علامه بلادی بوشهری (ره) بزرگ مرجع جامعه شیعی نشان از تخصص و جایگاه ذالفنون، صاحب نظری و صاحب علم بودن آن در زمینه های علم طب، علم نجوم و ...است.

    عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه شجره نامه علامه سید عبدالله بلادی بوشهری (ره) به محمد مجاب، نوه امام موسی کاظم (ع) می رسد، عنوان کرد: پدر علامه بلادی بوشهری (ره) شاگرد شیخ انصاری (ره) و مرحوم صاحب جواهر بوده است و خود علامه بلادی بوشهری نیز شاگرد مرحوم آخوند بود.

    علامه بلادی روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی را از اسد آبادی الهام گرفت

    مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر خاطرنشان کرد: در کتاب شهرستانی ذکر شده است که علامه سید عبدالله بلادی بوشهری (ره) در سن 12 سالگی روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی را در بندر بوشهر از سید جمال الدین اسد آبادی الهام می گیرد و بلادی به عنوان مجاهد استعمارستیز جنوب ایران تبدیل می شود.

    وی اظهار کرد: به همت و اقداماتی که آیت الله صفایی بوشهری انجام داد توانستیم کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی را چندین دوره در فضای حوزه های علمیه کشور بسترسازی کنیم و اکنون این عالم دینی به جهان اسلام و جامعه شیعی بیشتر از گذشته معرفی شده است.

    تشکیل جبهه مردمی بوشهر بر علیه مستکبرین خارجی در دوران حکومت پهلوی پدر

    این استاد حوزه و دانشگاه با اظهار اینکه علامه بلادی بوشهری (ره) همواره در جبهه جنوب ایران و کرانه خلیج فارس مقابل استعمار و استکبار ایستادگی می کرد، افزود: علامه بلادی بوشهری (ره) در استان بوشهر جبهه مردمی را بر علیه مستکبرین خارجی و اجنبی تشکیل می داد و حتی این عالم دینی در سفر و هجرتی که به شهر شیراز در زمان حکومت رضا شاه پهلوی داشتند با روحیه استعمارستیزی جلوی روسها ایستاد.

    تالیف 80 اثر فاخر در عرصه بین المللی و جهان اسلام

    امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه علامه بلادی بوشهری (ره) عالمی باتقوا و تسلط کامل به تمامی علوم و چند زبان بود، گفت: علامه بلادی بوشهری (ره) یک شخصیت کم نظیری در زمان خود بود و این عالم دینی بیش از 80 تالیف و اثر فاخر در عرصه بین المللی و جهان اسلام دارند و یکی از تالیفات علامه بلادی بوشهری (ره) در رد وهابیت نوشته است.

    وظایف مردم و دانشجویان در معرفی سرمایه های اجتماعی و عالمان دینی

    مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پایان با عنوان اینکه برخی از علمای بوشهری هستند که بیش از 10 اجازه نامه از مرجعیت جهان اسلام داشتند، تاکید کرد: بزرگداشت علمای دینی که سرمایه های اجتماعی جامعه هستند از وظیفه مردم و مدارس علمیه و حتی دانشجویان می باشد و یک عالم دینی متعلق به همه مردم و اقشار جامعه است و معرفی عالمان دینی همچون علامه بلادی بوشهری (ره) موجب شناخت نسل جدید به تاریخ گذشته تابناک این استان و سرمایه های اجتماعی جامعه بوشهر و اسلام است.

    یادآور می شود: تاریخ وفات علامه سید عبدالله بلادی بوشهری (ره) بیست و سومین شب محرم 1331 می باشد.

    اخبار مرتبط
    کلمات کلیدی
    ثبت دیدگاه