• صفحه اصلی
  • مفاخر روحانیت استان
  • شیوه نگارشی مقالات
  • اهداف جشنواره علامه بلادی
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • English
  • العربی
  • RSS
  • کد خبر : 172تاریخ ثبت : 1395/9/14 11:10:54
    سومین کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) برگزار شد+تصاویر با حضور آیت الله جنتی؛

    سومین کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) برگزار شد+تصاویر

    صبح امروز سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی با حضور آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده مردم کاشان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از نمایندگان و مسئولین استانی در مصلی نماز جمعه بوشهر برگزار شد.

    صبح امروز سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی با حضور آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده مردم کاشان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از نمایندگان و مسئولین استانی در مصلی نماز جمعه بوشهر برگزار شد.

    آیت الله جنتی:

    منافقین نو  با ظهور شبکه های اجتماعی در صدد فتنه جدید هستند

    آیت الله احمد جنتی به عنوان مهمان اصلی این کنگره به سخنرانی پرداخت و گفت:فضای مجازی با دین و اخلاق بازی می کند و منافقین جدید در تلاش استفاده از این فضا برای رسیدن به هدف های شوم خود هستند.

    وی یادآورشد:گرچه چراغ فتنه 88خاموش شد ولی ریشه های آن خشکانده نشده و عده ای در قالب منافقین نو در صدد ادامه این راه هستند.

    جنتی با اشاره به هفته وحدت و ضرورت وحدت بین شیعه و سنی گفت: وحدت مورد تاکید ویژه است و تحقق آن در بین قشرهای مختلف جامعه یک ضرورت است.

    رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:امام خمینی (ره) از ابتدا شکل گیری نهضت خود سعی داشتند که مسئله شیعه و سنی مطرح نباشد و همه با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر قرار داشته باشند.

    وی گفت: عده ای در صدد ایجاد اختلاف و طرح مسئله شیعه و سنی بودند که امام خمینی(ره) با رهبری خود همه نقشه ها برای تفرفه افکنی را نقش بر آب کرد.

    جنتی با اینکه آمریکا برای نابودی هر حرکت انقلابی تلاش می کند اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ابهت و قدرت آنها را شکست و آبروی آنها را برد و همین سبب شد تا آمریکا از هرگونه حرکت انقلابی هراسان باشند.

    وی همچنین با اشاره به رشادت های سردار قاسم سلیمانی در مبارزه با فعالیت جریان تکفیری داعش افزود: داعش در عراق و سوریه تا مرز تصرف بغداد و دمشق نیز پیش رفت ولی با ایفای نقش تعیین کننده سردار سلیمانی موفق به تحقق اهداف خود نشد.

    وی یادآور شد: در لبنان نیز حزب الله باحرکت انقلابی و اسلامی خود باعث ذلیل شدن اسرائیل شده و آنها را بعنوان چهارمین قدرت نظامی دنیا تحقیر کرد.

    جنتی با بیان اینکه فتنه 88 فراتر از موضوع اعتراض به انتخابات و برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود گفت:در این ارتباط روحانیت باید 9 دی و فتنه را بخوبی بشناسد و آن را برای مردم نیز بشناسانند.

    وی یادآورشد: آمریکا از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران در صدد براندازی آن بوده و از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

    رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت:در این راستا روحانیت با هدایت های رهبر انقلاب باید برای خنثی سازی توطئه های آنها تلاش کنند.

    امام جمعه بوشهر:

    ولایت‌مداری از شاخصه‌های اصلی حوزه‌های علمیه استان بوشهر است

    آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان در این کنگره با بیان اینکه روحانیت در استان بوشهر در ادوار مختلف خوش درخشیده است گفت: طلاب و روحانیون در حوزه‌های علمیه استان بوشهر دارای شاخص‌های انقلابی‌بودن، ولایت‌مداری و پژوهشی هستند.

    نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، روحانیت را یک نهاد مقدس دانست و تصریح کرد: بر اساس مستندات ائمه اطهار(ع) اگر روحانیت در جامعه نبود، جامعه گرفتار انحرافات، ابتذال و شیطان می‌شود ولی روحانیون سکان قلوب جامعه را در دست دارد و آنرا به ساحل نجات می‌رساند.

    امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه وجود علما و روحانیون دارای افتخارات در ادوار مختلف تاریخ است گفت: در استان بوشهر علمایی در طول تاریخ فعالیت داشته‌اند که  در علوم و معارف اسلامی تحصیل کرده‌اند و در تبلیغ دین نقش مهم و تاثیرگذاری داشته‌اند.

    آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه مبارزه ضد استبدادی و ضد استعماری نقش آفرین است خاطر نشان کرد: در عرصه ضد استعماری و ضد استبدادی استان بوشهر دارای عالمان مهمی بود که علامه بلادی عالمی بزرگوار و خورشید بی فروغ درعرصه علم، هدایت مردم، دین، مبارزه ضد استبدادی و ضد استعماری بود.

    نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر قدردانی از بزرگان و علمای دین گفت: بزرگداشت افراد شاخص استان پاسداشت و نگهداری از هدف، راه و مسیر تعالی است که آنها دنبال کرده‌اند.

    امام جمعه بوشهر با بیان اینکه روحانیت در استان بوشهر در ادوار مختلف خوش درخشیده است گفت: طلاب و روحانیون در حوزه‌های علمیه استان بوشهر دارای شاخص‌های انقلابی‌بودن، ولایت‌مداری و پژوهشی هستند.

    نماینده ولی فقیه در کاشان:

    روحانیت همواره خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام قرار دارد

     آیت الله عبدالنبی نمازی در این کنگره با بیان اینکه انقلاب به یعنی مقابله با جبهه کفار و ستگران است اظهار داشت: در طول تاریخ بعثت پیامبران، در برابر هر پیامبر یک فرعونی بوده است.

    عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرعون نماد منفور تاریخی بوده که به عنوان طاغوت و طغیانگر شناخته می‌شود گفت: انقلاب اسلامی برای مبارزه با کفار، طاغوت و ستگران به وقوع پیوست و اکنون انقلاب اسلامی در تمام جهان ریشه افکنده است.

    امام جمعه کاشان، مسلح شدن به علم، تقوا و جهاد را از ویژگی‌های علمای دین دانست و خاطر نشان کرد: حوزه‌های انقلابی باید به این سه ویژگی مجهز باشند تا بتوانند به اهداف مورد توجه دست یابند.

    نماینده مردم کاشان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر آگاهی نسل جدید به ویژگی‌های علمای دین گفت: بزرگان در حوزه علمیه باید تلاش کنند که نسل جدید و نو را به ویژگی‌های عالم همراه تحقیق و پژوهش، صالح و متقی، جهاد در برابر دشمنان و غیرت دینی آشنا کنند.

    آیت‌الله نمازی با تاکید بر این نکته که روحانیت شیعه در خط مقدم مبارزه با  دشمنان اسلام قرار دارد خاطر نشان کرد: بررسی ادوار تاریخی گذشته نشان می‌دهد که روحانیت شیعه در خط مقدم مبارزه با  دشمنان اسلام، کفار و استکبار قرار داشته است.

    عضو مجلس خبرگان رهبری، مبنا و اساس حضرت امام حسین(ع) را شیعه دانست و افزود: مسیر حرکت شیعه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است که انقلاب اسلامی در این مسیر قرار دارد.

    آیت‌الله نمازی با بیان اینکه استان بوشهر دارای بزرگان دینی و علمای برجسته‌‌ای در طول تاریخ دارد گفت: علامه بلادی از افتخارات استان بوشهر است و ایشان شاگردان به نامی تربیت کرده است.

    امام جمعه کاشان با بیان اینکه انقلابی بودن حوزه‌های علمیه لازمه سه عنصر سلاح علم، تقوا و جهاد است افزود: نسل جدیدی که در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند با برخورداری از سه عنصر یاد شده می‌توانند به عنوان یک سرمایه دینی ارزشمند برای کشور محسوب شوند.

    همچنین در حاشیه برگزاری این کنگره نمایشگاهی با تصاویر علامه بلادی و آثاری که در خصوص این عالم مجاهد تولیدشده است که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

    در پايان آئين سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آيت الله احمد جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري در محل مصلاي جمعه شهر بوشهر اقامه شد.

    لازم به ذکر است در این کنگره از ۲۴ نفر تجلیل و چهار مقاله در برنامه قرائت شد.

     

    اخبار مرتبط
      کلمات کلیدی
      ثبت دیدگاه