• صفحه اصلی
  • مفاخر روحانیت استان
  • شیوه نگارشی مقالات
  • اهداف جشنواره علامه بلادی
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • English
  • العربی
  • RSS
  • کد خبر : 143تاریخ ثبت : 1395/9/12 10:46:21
    مطمئن‌ترین گروه مرجع در بین مردم روحانیت است/ دست برتر در عراق و سوریه با عدالت‌خواهان است حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی:

    مطمئن‌ترین گروه مرجع در بین مردم روحانیت است/ دست برتر در عراق و سوریه با عدالت‌خواهان است

    تولیت آستان قدس رضوی گفت: با وجود همه مشکلات موجود و فضاسازی دشمن علیه روحانیت، اما مطمئن‌ترین گروه مرجع در بین مردم در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه، روحانیت است.

    حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی در بوشهر اظهار داشت: جلوه حقیقت عبودیت این است که انسان بداند کسی در این عرصه پیشتاز است که عبدتر باشد و حیات طیبه الهی را در خود و جامعه داشته باشد.

    وی با بیان اینکه طلاب باید خودستان باشند، گفت: جاهلیت مدرن امری است که اخلاق و افکاری جاهلی به نام تمدن رواج می‌دهد و در جاهلیت مدرن، برای رواج اخلاق و افکار جاهلی مجهز به فناوری است، رسانه و قدرت دارند، جاهلیت مدرن امروز جاهلیت اتوکشیده بوده که خود را مجهز به «ایسم» کرده است.

    تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: علمای دینی و روشنفکران که در مقابل جاهلیت قدیم ایستادند با خون خود و برخی هم با قلم، حیات و جاودانگی را برای دین تضمین کردند.

    رئیسی افزود: رمز حرکت ارتجاعی در جامعه، فرمانبرداری از کفار و منافقین است، و فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد جهاد کبیر به این مفهوم است که باید در مقابل خواست دشمن ایستادگی کرد، آیت‌الله بلادی و رئیسعلی دلواری خصوصیتشان این بود که در مقابل خواست دشمن ایستادند.

    وی با تأکید بر احیای تراث بیان کرد: احیای تراث بسیار مهم است، زیرا نوشته‌های پیشینیان برای ما چراغ راه است و کسانی که در این زمینه تلاش دارند کار ارزشمندی می‌کنند.

    رئیسی با بیان اینکه رسالت کنگره‌های علمی مسأله‌شناسی است، گفت: در اینگونه کنگره‌ها باید به مسائلی که جهان اسلام با آن مواجه است پاسخ داد.

    تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: سؤالات زیادی در امور اقتصادی، قضایی، هنری، اجتماعی و در جامعه داریم اما یک فرهنگ غنی مبتنی بر فقه امام صادق(ع) داریم که هیچ سؤالی را بی پاسخ نمی‌گذارد و در مقابل هیچ سؤالی احساس ضعف نمی‌کند.

    وی با بیان اینکه امروز نگاه مردم به مسائل و مشکلات به روحانیت است، اضافه کرد: با وجود همه مشکلات موجود و فضاسازی دشمن علیه روحانیت، اما مطمئن‌ترین گروه مرجع در بین مردم در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه، روحانیت است.

    تولیت آستان قدس رضوی گفت: تفاوت روحانیت شیعه با کسانی که در عالم مردم را به سوی خوبی‌ها می‌خوانند تفاوت بین بیائید و بروید بوده، به نوعی رمز موفقیت علمای بزرگ ما در این است که خود پیشتاز در اصلاح‌گری اجتماعی هستند.

    رئیسی با اشاره به اینکه بیشترین آمار شهدا از روحانیت بودند، اظهار داشت: در این بخش دو رسالت برای شهدای روحانی متصور هستیم اول اینکه با خدا میثاق تعلیم بستند و دیگر اینکه میثاق تعدیل  برای مبارزه با مفاسد دارند.

    تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ارسال 400 میلیون پیامک اظهار محبت به مقام معظم رهبری در جریان بیماری ایشان، ادامه داد: این کار نشان از محبت خدادادی است و با وجود همه دشمنی‌ها امروز دست بر تبری در همه جهادها با قرآن، اسلام و مبارزه با کفر و استکبار است.

    وی با بیان اینکه عدالت خواهان در یمن، سوریه، عراق و آفریقا دست برتر دارند، گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان حق خواهی حجاز را با اعدام شیخ نمر تمام شده دانست بلکه معتقدیم هر مجاهدی که بر زمین می‌افتد مجاهدانی رویش می‌کنند.

    اخبار مرتبط
      کلمات کلیدی
      ثبت دیدگاه