• صفحه اصلی
  • مفاخر روحانیت استان
  • شیوه نگارشی مقالات
  • اهداف جشنواره علامه بلادی
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • English
  • العربی
  • RSS
  • کد خبر : 142تاریخ ثبت : 1395/9/12 10:44:56
    طلبه انقلابی نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشد معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

    طلبه انقلابی نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشد

    معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروزه راه حل بسیاری از مسائل و مشکلات را باید در حوزه‌ها جستجو کرد و روحانی و طلبه انقلابی هم نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشند.

    حجت‌الاسلام احمد مروی پیش از ظهر امروز در کنگره علامه بلادی در بوشهر با اشاره به ضرورت حوزه انقلابی اظهار داشت: صحبت‌های بنده بازخوانی فرمایشات، دغدغه‌ها و دل نگرانی‌های رهبری است.

    وی با اشاره به تعبیرات رهبر معظم انقلاب در مورد روحانیت بوشهر بیان کرد: این فرمایشات برای روحانیت بوشهر مسؤولیت‌آفرین است و نشان می‌دهد گذشته بوشهر از نظر علمی و دینی، گذشته درخشانی بوده است.

    معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر در شهری سنگر علم و دین سایه‌افکن نباشد روح دینی در مردم آن منطقه رشد نمی‌کند و دشمن زمینه نفوذ پیدا می‌کند.

    مروی ادامه داد: به دلیل اینکه مردم این شهر و استان، متدین و انقلابی هستند و در خدمت هدف‌های دین هستند به روشنی می‌توان فهمید که تربیت عالمان دینی در این استان علی وجه صورت گرفته است.

    وی ادامه داد:  روحانیت در نظام اسلامی به هم وابسته هستند به گونه‌ای که نظام متصل و همزاد با روحانیت است، اگر نظام لطمه ببیند، خسارت آن بر روحانیت وارد می‌شود و اگر هم روحانیت لطمه ببیند، نظام خسارت خواهد دید.

    معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: انقلاب اسلامی با پشتوانه تاریخی روحانیت شکل گرفته است و امام راحل با بهره‌مندی از اعتماد مردم به روحانیت در طول هزار سال، انقلاب اسلامی را هدایت کردند.

    مروی بیان داشت: همه حیثیت روحانیت در یک جا جمع شد و انقلاب اسلامی شکل گرفت، روحانیت ذخیره عظیمی از حیثیت عمومی است و روحانیت ذخیره با برکتی برای انقلاب بوده و هست.

    وی اضافه کرد: علمای شیعه فقط به نوشتن و بیان احکام اکتفا نمی‌کردند و در تمام حرکت‌های انقلابی در تاریخ یک روحانی در رآس آن قرار داشته است.

    معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: تمام تلاش دشمن این است که روحانیت را از انقلاب جدا کند اما به بقیه اقشار اینقدر اهمیت نمی‌دهند، تا دشمن احساس می‌کند که یک روحانی با نظام مخالفت می‌کند، همان روحانی را حمایت کرده و صدای اعتراض او را بلند می‌کند چرا که می‌دانند اگر توانستند روحانیت را از نظام جدا کنند مرگ هر دو را رقم زده‌اند.

    مروی انقلابی و حساس بودن به مسائل عمومی نظام را از شاخص‌های روحانیت ذکر کرد و افزود: دفاع عقلانی از نظام، حضور در اجتماعات، تعقیب مردم به حضور در صحنه‌ها از جمله وظایف یک روحانی انقلابی است.

    وی بیان کرد: امروزه راه حل بسیاری از مسائل و مشکلات را باید در حوزه‌ها جستجو کرد و روحانی و طلبه انقلابی هم نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشند.

    معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: حوزه انقلابی باید نسبت به مسائل روز پاسخگو بوده و کار عالمانه انجام دهد.

    مروی گفت: حوزه انقلابی و طلبه انقلابی باید نسبت به مسائل روز جامعه حساس بوده و پاسخ علمی و فقهی بدهند.

    وی دفاع منطقی و عقلانی از مبانی دینی و انقلابی از دیگر شاخص‌های روحانی انقلابی ذکر کرد و افزود: بصیرت دشمن‌شناسی، تحلیل درست مسائل و پناهگاه بودن برای مردم از دیگر ویژگی‌های روحانی و طلبه انقلابی است.

    اخبار مرتبط
      کلمات کلیدی
      ثبت دیدگاه